Gossip Gurl!!!

Oja Pit Ain Tasha White





         Rasanya dah lama saya tak lepak-lepak dgn Oja, Ain, Pit & White. My BFF. Walaupun dok dalam satu opis...buat keje sama2...tapi nak dok lepak sama2 macam ni memang susah. Masing-masing ada hal. Tapi kebiasaannya saya, Oja & Ain je yang rajin melepak kat Mid Valley. Pagi ni saya ada meeting di FINAS mengenai Festival Filem Malaysia 2010. Oja pulak ada meeting dengan Mediacorp dari Singapore. So...lepas habis meeting je saya ajak lunch sama-sama kat MV. Kebetulan plak Ain, Pit & White ikut sama. Kami lenjan naik keta Oja coz keta saya roadtax mati. Lagipun depa ni mana bleh naik kereta saya terutamanya Ain....nanti membebel-bebel cakap dahku minah drift. Hekhekhek. Elok-elok muat je kami sumbat dok lam keta Oja. Pastu bising macam anak hindu plak tu. Masing-masing nak bercakap. Hahaha. Nasib baik nak cari parking kat MV tak susah. Lengang semacam je. Nampak sangat ramai orang poket dah kering lepas habis raya. Alhamdulillah poket saya tak kering lagi...duit gaji pun still ada lebih coz awal-awal dah mengingatkan diri supaya berhemah. Sampai MV...pening kepala dok pikir nak makan kat mana. Saya nak makan heavy coz kepala dah pening tak makan-makan lagi. Budak-budak ni plak nak minum teh tarik. Lastly kami decide nak makan kat Selera Nyonya. Sebenornya saya sorang je yang lapor, tetiba bila tengok list makanan kat sana alih-alih semua orang jadik kebulur especially Oja. Hahaha. Dah ku agak selera masing-masing mengalahkan jin. Saya cuma order Asam Laksa je ngan kuih Ang Ku dan Seri Muka as dessert.

         Bila dah berkumpul macam ni mula start bergosip. Ada je citer itu dan ini. Sambil dok chat dan makan...tetiba baru teringat yg saya belum berkesempatan nak bermaafan dengan ain lagi. Apalagi...terus susun ayat suspen la. Ain ni memang garang dan strict orangnya tapi hatinya kecik...mudah tersentuh. Muka macam dah nak nangis pun ada. Si Oja ngan White plak sebok nak rakam moment ni coz jarang-jarang tengok saya buang tebiat macam ni. Biase le...sapa tak kenal si tisshot ni kan!!!. Apapun...bila dah berkumpul macam ni...macam-masing perkara terlintas kat kepala kami. Masing-masing teringatkan kenangan kami dulu-dulu. Kalau ikutkan dah 8 tahun kami berkawan dan berkerja di bawah Unit Hiburan TV, RTM. Memang masing-masing ada perangainya yang tersendiri tapi bila bab bekerja kami professional. Talk about perangai...let me tell u about my BFF. OJA : Anak bomba nih. Tinggi dan besor orangnyer. Hitam manis coz ada campuran jawa dan Arab. Senior saya masa kat Uitm. Sangat organize dari segi kerja wpun meja dia tak pernah organize. Paling terrer cakap omputih. Loyal to frenz dan sangat memahami. Paling senang berkawan dengan dia. AIN : Anak askar. Sebab tu la perangai dia pun mcm askar. Suka ikut undang-undang. Tak macam saya ni yg suka langgar undang-undang. Kalau keje ngan dia tension sikit. Suka emo. Suka act like a leader. Senior dahku jugak nih. PIT : Budak Siam dr Perlis. Sangat kelam kabut kalau buat keje. Nak cepat je...Pandai simpan rahsia-rahsia peribadi. WHITE : Kawan saya paling huru-hara. Suka hati dia nak datang keje ka tak. Buat keje pun ikut suka hati...degil tapi tak suka libatkan orang dengan masalah dia walaupun kekadang kami terkena jugak tempiasnya. Walaupun kawan-kawan saya ada banyak ragam dan perangai...as a frenz...we respect...and luv each other. Semoga persahabatan kami akan long-lasting sampai bila2. 



Comments

Popular posts from this blog

Embrio Transfer (ET)

Ovum Pick Up (OPU)

My Journey to Baby Dust